Avloppet Spotify

Nu får det fanimej räcka!

Okej, det började bra, eller ska vi säga hyfsat. Jag tankade hem spotify, installerade och aktiverade. Letade upp lite musik jag gillar. Det fanns mest skåpmat, i stort sett inget jag inte redan har eller har haft. Visst fine, uppstartsfas, man får ju ändå ge det en chans.
Eftersom jag inte hittade så mycket, och många sökningar inte gav några träffar eller bara drog upp ointressanta träffar har jag inte använt spotify så mycket. Kanske 20-30 timmar. På den tiden var det inte ett enda reklamavbrott.

Nu har spotify legat i träda i uppskattningsvis 2 månader. För en vecka sen drog jag igång progget för att se om de uppdaterat sitt utbud. Jag är säker på att mina listor har krympt. Det kan vara ren paranoia från min sida även om många klagat på att material har dragits tillbaka. Hur som helst, inom 5 minuter har jag bombarderats av reklambanners som kommer och går i sidan och i botten. Hur farligt kan det vara? Inte alls, men det är riktigt j-a irriterande när ytorna ändrar storlek i ett program utan att man bett om det.

Hjärnan bakom spotify


Har låtit spotify spela igenom ett par album och ljudannonser kom var femte låt kanske. Ganska jobbigt. Tröttnade såklart rätt fort. Nu drog jag igång igen. Har det blivit mer sansat på reklamfronten?

Nej! Nu kör de på reklam mellan var och varannan låt, ibland dubbla annonser. Så gör man för att döda en lovande tjänst. Hej då spotify. Ni kan kaktussodomera nån annan, jag står över tack.

Jo jag vet, man kan ju betala för sig och slippa reklamen, men spotify är fortfarande bara en radio som man inte kan spela in från. Jag är alldeles för snål för att betala för radio. Jag var däremot sugen på att köpa ett album eller två, men se det går inte. Och vad är logiken bakom att bara kunna köpa en del musik i vissa delar av världen? Inte en enda låt jag kollade går att köpa härifrån i dagsläget. Så här går det när gamla stofila skivbolag köper upp en lovande tjänst antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0